woensdag 3 oktober 2012

Compliment doet een mens goed

Coach Clark Kent test: A complaintfree world van Will Bowen/ blog 64/ dag 114 met het paarse bandje om de pols. 

Vandaag eigenlijk niet geklaagd, al was het een niet zo leuke dag (feit waar ik niet meer over uitweid).
Veel problemen opgelost, te veel, maar ben nu thuis en trek het me niet meer aan tot morgen.

Soms gaat dat moeiteloos, en vandaag ging dat omdat er toch een tweetal gemeende complimentjes aan me gegeven zijn over zaken die ik belangrijk vind.

Ik ga vandaag nog bewust wat complimentjes vooruit-geven uit dankbaarheid daarvoor.

Al bloggend  denk ik er pas aan dat ik de morgen begonnen ben met een groep collega 's een gemeend compliment te geven over hun inzet. 
Gisteren heb ik hier een opmerking gemaakt en het was merkbaar ordelijker, dat doet goed. Uw inzet is opgevallen, goed gedaan!

Ik kreeg goede commentaar van mensen die misschien hun dag met een compliment konden beginnen ..en zij zetten die mexican wave verder.
De wave komt nu bij jou aan, jij kunt hem verder zetten..

Je ziet er goed uit, leuk bloesje ! 
Fijn dat je d 'r bent
Je doet dat geweldig !
Je hebt zachte handen
Je haar zit leuk
Jij bedenkt de beste oplossingen
Jouw inbreng is zo positief
Ik zie helemaal wat je hier probeert te doen, prima !
Ik heb nagedacht over wat je gisteren gezegd hebt, boeiend

Hou je complimentjes wel gemeend en veilig, of leef met de gevolgen.

'n heerlijke klaagvrije dag nog, zorg goed voor jezelf
Clark Kent




Geen opmerkingen:

Een reactie posten