vrijdag 15 juni 2012

Zelfhulp getest: Klaagvrij worden

Coach Clark Kent test: A complaintfree world van Will Bowen/ blog 2/ dag 1 met het paarse bandje om de pols.


Beste Lezer,
Het is voor mij de tweede keer dat ik dit experiment doe. Je weet wel:
  •   Een bandje om een pols
  •   Bij klagen, roddelen of kritiek leveren, verwissel het bandje van pols
  •   Hoor je iemand klagen, mag je die persoon er op wijzen maar moet je het bandje van pols wisselen
  •   Geef niet op, het duurt gemiddeld 4 à 8 maanden om het 21 dagen vol te houden.
  • (zie vorige blog)
Het bijhorend boekje:



Klaagvrij worden; een eenvoudig idee/ een gewoonte die mijn leven heeft veranderd.
Het heeft me toen een viertal maanden gekost om 21 dagen klaagvrij te zijn, en ik ben eigenlijk 'niet echt' hervallen in oude gewoonten. 
Toch doe ik het opnieuw want 21 dagen hou ik het toch ook niet meer vol nu.


Vandaag neem ik als dag 1 (Jij ook ?)
Ik haal nu hier een herinnering op aan ruim een jaar geleden:

Terug van het werk en er lag een bruin postpakje uit Kansas City U.S. op me te wachten. Geen ebay aankoop deze keer, een pakje van A Complaintfree World. Een goede 3 weken terug bestelde ik 10 paarse armbandjes op de website http://www.acomplaintfreewold.org/, betaalde $10 met PayPal, en hier zijn ze dan.
Het zijn 'free bracelets', de $10 dienen voor verwerking en verzending.
Tien polsbandjes zal ik er niet nodig hebben, maar ik heb een vermoeden dat door het verwisselen meer dan één bandje stuk zal gaan vooraleer ik 21 dagen klaagvrij ben.


Mooi ik heb het gadget dus. Will Bowens' raad om toch al te beginnen, had ik opgevolgd. Alreeds drie weken loop ik met een elastiekje om de pols. Hoe me dat vergaat, lees je binnenkort. Het is een leuk experiment dat kan ik je beloven.
Doe mee !


Ik ben benieuwd hoe snel ik weer helemaal klaagvrij ben, en ik zal héél streng zijn voor mezelf omdat ik het al een keer haalde en dus beter moete weten. Ai !


Have a happy, complait free day ! Fijne klaagvrije dag gewenst
Coach Clark Kent

Geen opmerkingen:

Een reactie posten